Blog100000 (1)

Mijlpaal: 100.000 mensen trainen hun soft skills

Geschreven door Faculty of Skills | 15 november 2019

Bjarny van der Linden, student aan de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie van de Universiteit Utrecht, bleek de 100.000ste deelnemer aan een TrainTool-programma ooit. Een mijlpaal voor Faculty of Skills, dat in 2012 de trainingssoftware TrainTool op de markt bracht. Van der Linden volgde de online training Adviesvaardigheden waarin geoefend kan worden met uiteenlopende gesprekssituaties.

100-000ste deelnemer

Over TrainTool

In TrainTool oefenen deelnemers vaardigheden met online video roleplays. Ze bekijken een video van een situatie en reageren daarop door een video van zichzelf op te nemen. Door dat filmpje terug te kijken, te verbeteren en door de feedback van professionele (smart) coaches worden vaardigheden steeds verder aangescherpt. Medewerkers van organisaties als Rabobank, KLM, de Nederlandse Spoorwegen en Praxis trainen op deze manier. TrainTool wordt ook veel ingezet in het hoger onderwijs, om studenten te laten oefenen met situaties die ze in hun academische carrière of als professional gaan tegenkomen.

Faculty of Skills: meetbaar, schaalbaar, innovatief

Faculty of Skills werd in 2012 opgericht door Marijn de Geus en Peter van der Reijden, toen nog onder de naam TrainTool. In de jaren is het bedrijf uitgegroeid van een Utrechtse start-up tot een full service blended trainingsbureau, met nu zo’n 25 vaste medewerkers, een grote groep trainers en coaches, en klanten in binnen- en buitenland. De software wordt in eigen huis doorontwikkeld. Meetbaarheid, schaalbaarheid (in het aantal deelnemers, maar bijvoorbeeld ook over de landsgrenzen heen), gebruiksgemak en innovatie zijn daarbij de uitgangspunten. Inmiddels kunnen deelnemers automatisch en direct feedback krijgen van een smartcoach die de getoonde vaardigheden met behulp van artificial intelligence toetst.

Awards

De aanpak van Faculty of Skills werkt en dat valt ook experts in de Learning & Development-sector op. Blended ontwikkelprogramma’s die Faculty of Skills maakte voor Zilveren Kruis en Aon zijn genomineerd in vier categorieën bij de prestigieuze Learning Technologies Awards. Al eerder won Faculty of Skills een award voor een project samen met het Rode Kruis. Dit jaar maakt de organisatie ook kans op de titel Learning Organization of the year. De Learning Technologies Awards worden 27 november uitgereikt in Londen.

Groep kleur-kleiner