Faculty of Skills kantoor

Faculty of Skills nieuwe merknaam in trainingsmarkt

Geschreven door Faculty of Skills | 14 november 2018

TrainTool gaat verder als Faculty of Skills. Op Science Park Utrecht zijn we zes jaar geleden gestart met videosoftware. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een trainings- en testbureau dat blended programma’s ontwikkelt en uitrolt.

Blended

Faculty of Skills kantoor

"Met onze nieuwe naam Faculty of Skills zeggen we wat we eigenlijk al zijn geworden: een research based, one-stop-shop voor het trainen en toetsen van soft skills. Met onze blended aanpak spelen we in op de groeiende vraag naar een ander type trainingen voor soft skills", zegt Marijn de Geus, CEO van Faculty of Skills.

"Meestal betekent blended dat een digitale reader aan een zaaltjes-training wordt toegevoegd. Met technologie en een geïntegreerde aanpak bereik je echter zoveel meer. Daarom zijn wij indertijd helemaal aan het andere eind begonnen met het belangrijkste van training: oefening en inzicht online mogelijk maken met video-roleplay."

Deelnemers

Faculty of Skills biedt maatwerkprogramma’s met specifiek ontwikkeld beeldmateriaal, metingen, persoonlijke coaching en eventueel live-sessies. De Geus vervolgt: “Onze splendid blended aanpak slaat zodanig aan dat we hard groeien en gebruikers van over de hele wereld helpen. Het aantal deelnemers is meer dan 80.000 en jaarlijks winnen we vakprijzen voor onze trainingen.”

De Geus typeert de huidige tijd als 'communicatieve hoogspanning'. Er is volgens hem iets bijzonders gaande in de samenleving: "De huidige fase van digitalisering, de situatie op de arbeidsmarkt en publieke opinie maken dat bedrijven nu enorm concurreren op communicatie. Er wordt fors ingezet op perfecte service voor klanten, een aantrekkelijke cultuur en goed werkgeverschap. En voor bepaalde beroepsgroepen geldt een extra druk om communicatief te excelleren, omdat medische of juridische risico’s en reputatieschade niet zijn te overzien. Met even een bijspijkercursus ben je er niet en een jarenlang veranderprogramma duurt te lang. Met de juiste training ontwikkelen bedrijven een uniforme, communicatieve kwaliteit die bijdraagt aan bedrijfsdoelen. En grappig genoeg zijn digitale tools een essentieel deel van de oplossing om dat te bereiken."

TrainTool

De naam TrainTool verdwijnt niet: de software die het bedrijf inzet voor het online deel van trainingen en toetsen blijft bestaan onder dezelfde naam. Samengevat: Faculty of Skills, TrainTool inside.