training op maat bij Universiteit Utrecht

Video: ontwikkeling online training op maat bij Universiteit Utrecht

Geschreven door Peter van der Reijden | 23 januari 2015

De lerarenopleiding van de Universiteit Utrecht en Faculty of Skills maken een online training op maat. Studenten die stage gaan lopen op een middelbare school, kunnen straks online vaardigheden leren. In deze blogpost geven we je een kijkje in het ontwikkelproces.

training op maat bij Universiteit UtrechtHet ontwikkelen van een online training op maat gaat in nauwe samenwerking met toekomstige deelnemers, leidinggevenden, inhoudelijk experts van de opdrachtgever en van Faculty of Skills.

Fasering contentontwikkeling

Het ontwikkelen van een online training doorloopt 4 fases. De doorlooptijd van dit gehele proces? Ons record: 48 uur. Gemiddeld? 4 tot 6 weken.

1. Design: doelstellingen bepalen, designsessie, scenario's schrijven
  2. Productie: acteren, regisseren, filmen
  3. Post-productie: montage, invoer op platform, feedbackcyclus instellen
  4. Gebruikerstests

Videoimpressie designfase

Tijdens de designsessie wordt door een team van de organisatie en experts van Faculty of Skills de inhoud van de training bedacht. In onderstaande video volgt een impressie van deze designsessie met de lerarenopleiding van de Universiteit Utrecht.

Benieuwd of ook uw studenten hun communicatieve vaardigheden kunnen verbeteren? Lees hieronder meer!