
Alix
Automatische feedback door artificial intelligence
Realtime feedback
Alix is de AI-coach van Faculty of Skills. Met Alix krijgen deelnemers binnen een minuut uitgebreide, inhoudelijke feedback op hun roleplays in TrainTool. Het is de enige toepassing van artificial intelligence in een trainingsoplossing waarmee deelnemers feedback krijgen op wát ze zeggen.

Bekroond bij de Learning Awards

Hier wil je meer van zien
Intake scan
De intake scan in TrainTool brengt het startniveau van de deelnemer in kaart. Waar is iemand al goed in en wat is er nog te leren? Natuurlijk is er na afloop ook ruimte voor een eindmeting.

Inhoudelijke feedback
Alix begrijpt wat deelnemers zeggen, ook als ze net even andere woorden gebruiken. Er wordt niet gelet op steekwoorden, maar op de achterliggende betekenis. Het feedbackrapport slaat dan ook op de inhoud: wat heeft de deelnemer precies gezegd en hoe kan dat een volgende keer misschien anders.

Grote groepen
Artificial intelligence maakt het mogelijk om wel honderden deelnemers tegelijk een training te laten volgen en steeds op dezelfde manier van feedback te voorzien. Alix geeft feedback zonder de kosten en tijdsbelasting van extra coaches, en zonder onderscheid te maken tussen deelnemers.

Realtime reactie
Alix is supersnel: zodra de deelnemer het rollenspel heeft afgerond volgt de feedback. Dit houdt deelnemers betrokken en gemotiveerd, en vergroot het leereffect. Door de gedetailleerde en specifieke feedback lijkt Alix in niets op het gedrag van een chatbot.

Blije deelnemers
Deelnemers zijn erg enthousiast over de feedback van Alix. De snelheid en de concrete toepasbaarheid van de feedback worden geroemd. De reviews van de beoordeling door Alix zijn net zo goed als wanneer deelnemers van een menselijke coach feedback krijgen.

Deelnemers over Alix
Feedback van Alix wordt net zo hoog of hoger gewaardeerd als feedback van menselijke coaches.
-
Praxis“In de reactie van Alix lees ik dat er aandachtig naar mijn antwoorden gekeken is. Hierdoor voel ik me gezien en serieus genomen, daar houd ik van!”
-
ANWB“[...] Ook is de feedback van Alix erg interessant en leerzaam. Ik ben heel enthousiast over dit programma, nog nooit zoiets gezien bij een klantenservicebaan.”
-
Zilveren Kruis“Duidelijke feedback over de punten waarop ik nog kan verbeteren!”
-
ANWB“Ik was sceptisch, maar blij verrast over werkwijze en feedback.”
-
Jumbo“Je leert heel goed hoe je met klanten om moet gaan en het is fijn dat je snel beoordeeld wordt.”
Artificial intelligence toegepast: zo werkt het
Van iedere nieuwe training worden de roleplays van eerste 50 tot 100 deelnemers beoordeeld door een van onze eigen, menselijke coaches. Met hun input leert Alix wat goede en minder goede antwoorden zijn. Alix beluistert de opnames en checkt of aan de criteria wordt voldaan. In het feedbackrapport staat welke competenties aangetoond zijn en welke niet, en een inhoudelijke toelichting daarop. Alix kan volledig zelfstandig werken of in samenwerking met een menselijke coach.