Customer Contact

Optimaal klantcontact ontstaat wanneer verschillende communicatieve vaardigheden die op het juiste moment worden ingezet. Gaan je medewerkers effectief om met verschillende soorten klanten en klachten?

Neem contact op

Altijd maatwerk

De beste resultaten worden bereikt als een training of toets dichtbij komt. Sowieso moet het thema ‘geframed’ zijn op een manier waarop het er voor de deelnemer toe doet. Nieuwe vaardigheden leren is leuk als je er voordeel van snapt en ervaart. Dichtbij gaat ook over herkenbare casuïstiek zowel qua inhoud als ‘look and feel’. Alle reden om deskundigheid te combineren met analyse van de vraag en eigenheid van bedrijf, doelgroep en context.

Voorbeelden deelonderwerpen

  • Omgaan met emotionele frustratie m.b.v. AHA techniek
  • Omgaan met agressie via de ABC methode
  • Klant begroeten
  • Telefoon- en chatetiquette
  • Empathisch communiceren
  • Duidelijk communiceren
  • Managen van verwachtingen
  • Omgaan met klachten
  • Omgaan met bijzondere doelgroepen
  • Klantgerichtheid

Voorbeelden doelstellingen

  • Hogere NPS
  • Daling klachtenscore

Blended of online met persoonlijke begeleiding

Live beginnen en live eindigen

Een typische live start van een programma is inspirerend door inhoud en draagvlak. Soms zijn de online coaches aanwezig en doorgaans wordt ter plekke een start gemaakt met online trainen. Het online programma duurt enige weken en het persoonlijke leerpad is gericht op bewustwording, voorbeelden, oefenen en eigen maken van nieuwe skills, ook door parallel in de werkpraktijk te experimenteren. Tijdens een live slotbijeenkomst worden resultaten getoond en gevierd.

Online met persoonlijke begeleiding op afstand

Online programma's beginnen met een nulmeting waarin de deelnemer via zelfbeoordeling of expertbeoordeling weet waar de kansen liggen. Tijdens de oefenweken volgt de deelnemer een persoonlijk leerpad. Dat is gericht op bewustwording, voorbeelden, oefenen en eigen maken van nieuwe skills, ook door parallel in de werkpraktijk te experimenteren. Expert coaches geven online feedback en via een eindmeting wordt progressie inzichtelijk. 

7 unieke kenmerken van onze aanpak

Onze aanpak is gericht op leren door te doen. Doordachte content, gebruiksvriendelijke software en deskundige coaches maken het voor de deelnemer heel waardevol. Aan de achterkant helpen data om interventies nog persoonlijker te maken en de werkgever van geaggregeerde informatie te voorzien. 

  1. TrainTool: prijswinnende software
  2. Meetbaar
  3. Fact-based & iteratief
  4. Assessments & feedback
  5. Coaching
  6. Classroom
  7. Maatwerk

Cases: