Extreme klantfocus

Sales en klantenservice verbeteren

Digitalisering heeft het verkoop- en serviceproces volledig veranderd en nieuwe innovaties zullen dat blijven doen. Direct contact met de klant verandert en loopt terug, maar waar er nog echt menselijk contact is, is dat impactvoller dan ooit. Klanten willen goed geholpen worden door aardige mensen, zo simpel is het. Maar wat is goede hulp? En wat verstaan we onder aardig? Daarover zijn afspraken te maken. Het merendeel van de gesprekken die verkoop- en servicemedewerkers voeren is terug te brengen tot een reeks veelvoorkomende vragen en antwoorden. Een uniforme aanpak en een gelijk kwaliteitsniveau door de hele organisatie dragen bij aan de stem van de organisatie naar buiten. Medewerkers die vol zelfvertrouwen hun klant goed en aardig te woord staan, bloeien op door het echte en waardevolle contact dat ze hebben met hun klanten.

  • Medewerkers van Klant Contact Services staat klanten van Zilveren Kruis telefonisch te woord. Ze volgden een training empatisch communiceren
  • Bij de Rabobank gaan medewerkers aan de slag met extreme klantgerichtheid door middel van een online scan en een trainingsprogramma. 

Train deze vaardigheden

  • Empathisch communiceren
  • Vragen stellen volgens de SPIN-methode
  • Pitchen van product of dienst
  • Consultative selling
  • Up-, deep- en cross-selling
  • Klant begroeten
  • Telefoon- en chatetiquette
  • Duidelijk communiceren
  • Managen van verwachtingen
  • Beïnvloeden
  • Bezwaarhantering
  • Omgaan met klachten
  • Omgaan met emotionele frustratie m.b.v. AHA-techniek
  • Omgaan met agressie via de ABC-methode

Voorbeelden van doelstellingen

  • Verhoogde klanttevredenheid
  • Toename van de NPS
  • Meer conversies in salesfunnel
  • Betere omzet, marge, upsell, cross-sell
  • Verhoogde klantretentie

Blended learning: waar mensen en techniek elkaar versterken

Live beginnen en live eindigen

We bieden unieke blended learning trajecten, waarbij grote groepen deelnemers efficiënt kunnen trainen en oefenen met onze innovatieve software. De live bijeenkomsten zorgen voor een hoge motivatie en betrokkenheid van de deelnemers. We leveren altijd maatwerk, zodat de casuïstiek herkenbaar is en het geleerde direct in de praktijk toegepast kan worden. Zo kan de communicatie van de medewerkers bijdragen aan merkbeleving. 

Lees meer over onze overtuigingen

Online met persoonlijke begeleiding op afstand

Het online programma met onze software TrainTool begint met een nulmeting waarin de deelnemer via zelfbeoordeling of expertbeoordeling weet waar de kansen liggen. Tijdens de oefenweken volgt de deelnemer een persoonlijk leerpad. Dat is gericht op bewustwording, voorbeelden, oefenen en eigen maken van nieuwe skills, ook door parallel in de werkpraktijk te experimenteren. Expert coaches geven online feedback en via een eindmeting wordt progressie inzichtelijk.

Meer over TrainTool

Vaardigheden trainen in jouw organisatie?

Een uniforme communicatie draagt bij aan de herkenbaarheid van het merk. 

Neem contact op