Online trainingsaanbod

Voor professionals en teams die thuiswerken

Online training met persoonlijke begeleiding van je eigen coach

Veel mensen die momenteel thuiswerken zijn op zoek naar een manier om online training te volgen. Faculty of Skills maakt daarom veel online trainingen versneld beschikbaar voor organisaties en individuele deelnemers. Alle trainingen zijn volledig digitaal te volgen, maar zitten boordevol persoonlijke contactmomenten met trainers en online rollenspellen via videocalls.

Snel schakelen over wat we kunnen betekenen? Bekijk het aanbod en boek direct via Springest of neem contact met ons op. 

Neem contact op

Opzet en prijzen

Personal training €455

Inbegrepen:

  • Intake met een online scan of coach call
  • Video roleplays in TrainTool: volg een trainingsprogramma met video rollenspellen om te oefenen met de vaardigheden
  • Coach calls: krijg feedback, tips en advies van je persoonlijke coach van Faculty of Skills
  • Video’s en ander ondersteunend materiaal over de achterliggende theorie bij de gespreksvaardigheden
  • Live online roleplay met een acteur: laat via een videoverbinding in een intake met een trainingsacteur zien wat je nu al kunt en wat je wilt gaan verbeteren.
  • Follow-up: 2 maanden na afloop van het traject neemt je coach nog eens contact met je op
  • Je ontvangt een certificaat

Online groepstraining € 2.750 per groep

Inbegrepen:

  • 6-10 deelnemers per groep
  • Basismeting met persoonlijke coaching
  • Persoonlijk feedbackrapport
  • Video’s en ander ondersteunend materiaal over de achterliggende theorie bij de gespreksvaardigheden
  • Video roleplays in TrainTool: deelnemers volgen een trainingsprogramma met video rollenspellen om te oefenen met de vaardigheden
  • Eindmeting met persoonlijk rapport
  • Afsluitend webinar (ca. 3 uur) geleid door ervaren trainer. Samen ervaringen delen en nieuw opgedane vaardigheden doorleven.
  • Deelnemers ontvangen een certificaat

Meer over trainingen voor je team

Beschikbare trainingen

Persoonlijke effectiviteit

Beïnvloeden volgens Cialdini

Vergroot je invloed op klanten, collega’s en samenwerkingspartners met behulp van de inzichten van de bekende Amerikaanse psycholoog Dr Robert Cialdini. Ga praktisch aan de slag met ‘grote’ begrippen als sociale bewijsvoering, gezag, sympathie schaarste en eenheid. Leer zowel wat je zegt als hoe je het brengt.

Conflicthantering: ontspannen blijven als het lastig wordt

Leer omgaan met weerstand, emoties en conflicten. Ontwikkel manieren om problemen die nog niet zo groot zijn niet te laten escaleren. Deze training bevat onder meer basisprincipes van mediation theorie. Leer om hierin zelf een rol te pakken en anderen te begeleiden.

Effectief communiceren: allround impact!

Breid je repertoire van communicatiestijlen uit. Maak meer impact op collega’s en klanten door te werken aan vaardigheden als empathisch communiceren, feedback geven en ontvangen, en doelgericht communiceren. Lees verder...

Luisteren, Samenvatten, Doorvragen-gesprekstechniek: scherpte en diepgang

Hou de regie en haal meer uit gesprekken. Leer hoe je zelf actief kunt zijn in gesprekken en hoe je de ander alert kunt houden om meer uit gesprekken te halen. Ontwikkel je interviewvaardigheden en zet je overtuigingskracht in. Naar de training Luisteren, Samenvatten, Doorvragen

Netwerken: haal alles uit je contacten

Krijg vertrouwen in je netwerkvaardigheden. Leer wat je kunt doen om een gesprek te openen en ontwikkel de skills om het gesprek te verdiepen. Oefen met ongemakkelijke situaties. Lees verder...

Omgaan met agressie in de medische praktijk

Haal de angel uit een potentieel agressieve situaties voordat het uit de hand loopt. Leer verschillende vormen van agressie herkennen en oefen met de juiste manier van reageren. Lees verder...

Personal Pitch: profilering en presence

Werk aan je persoonlijke pitch. Ontwikkel een eerlijke en interessante tekst over jezelf en leer te variëren afhankelijk van de context. Oefen de vaardigheden om je pitch zelfverzekerd en enthousiast neer te zetten.

Presenteren voor professionals

Word een expert in zelfverzekerd presenteren in zakelijke situaties, live of via digitale kanalen. Maak impact door de juiste technieken in te zetten. Gebaseerd op de bewezen training Academisch Presenteren. Naar de Training Presentatievaardigheden

Sollicitatiegesprekken: voorbereiden op weg naar je droombaan

Oefen sollicitatiegesprekken voeren met zelfvertrouwen. Leer jezelf kernachtig en positief introduceren. Ontwikkel een naturel antwoord op veelgestelde vragen. Oefen met het beantwoorden van lastige vragen. Lees verder...

 

Samenwerken en leidinggeven

Appreciative inquiry: leer uitgaan van het positieve

Maak kennis met de theorie van Appreciative Inquiry (David Cooperrider). Leer de juiste technieken om waarderende vragen te stellen zo in (ontwikkel)gesprekken de nadruk te leggen op het positieve. Oefen met verschillende situaties. Lees verder...

Coachingsvaardigheden voor managers en professionals

Leer coachende gesprekken voeren met medewerkers en collega’s. Ontwikkel positieve en stimulerende gespreksvaardigheden waarin je het impliciete expliciet maakt en de ander helpt zelfsturend te zijn. In het programma is gedachtegoed van Appreciative Inquiry en Solutions Focus (oplossingsgericht coachen) verwerkt.

Feedback geven en ontvangen

Leer op een respectvolle en positieve manier feedback geven via het 4G-model. Ontwikkel de juiste mindset om open feedback te ontvangen en hier het gesprek over aan te gaan. Verhoog je werkplezier en de samenwerking met anderen door beter om te gaan met feedback. Lees verder...

Samen beslissen voor medisch professionals

Maak nader kennis met de uitgangspunten van gespreksvoering volgens het principe van Samen Beslissen. Leer gesprekken met patiënten voeren die leiden tot de best passende behandelmethode. Lees verder...

Samen via het scherm: online vergadertechnieken

Verhoog de effectiviteit van vergaderingen, ook als die op afstand telefonisch of via videoverbinding plaatsvinden. Weet wat je moet doen in de voorbereiding, zorg voor een heldere rolverdeling en structuur en volg de vergaderetiquette.

Selectiegesprekken: gestructureerd, positief, informatief

Bereid selectiegesprekken voor volgens een vaste structuur. Geef een goede introductie van jezelf, de organisatie en de baan. Leer de juiste vraagtechnieken toepassen, zorg voor diepgang in het gesprek en leer sociaal wenselijke antwoorden voorkomen. Oefenen met de star-techniek (competentiegericht interviewen).

Situationeel leidinggeven, doorzien en toepassen

Werk aan je vaardigheden om te delegeren, coachen, sturen en steunen. Je leert wat situationeel leidinggeven is en wordt allround handig met alle vier de stijlen. Leer welke stijl je wanneer moet inzetten. Een must voor alle leidinggevenden.

Slechtnieuwsgesprekken: lastige berichten, goed gebracht

Voer slechtnieuwsgesprekken op de juiste manier. Leer technieken om to the point te komen, zonder te direct te zijn. Oefen met duidelijk en begripvol communiceren en help de ander met de nieuwe realiteit om te gaan. Naar de training Slechtnieuwsgesprekken voeren

SMART afspraken maken

Verhoog de productiviteit door op de juiste manier afspraken te maken. Leer je eigen valkuilen kennen en ontdek wat wel en niet werkt. Leer anderen aanspreken op gedrag, met oog voor het resultaat en de relatie. Naar de training SMART afspraken maken

Verzuimgesprekken: (‘de gezonde aanpak’) structuur, begrip, daadkracht!

In gesprek met medewerkers over verzuim, ook in thuiswerksituaties. Ken de valkuilen van te veel begrip en te veel sturen op terugkeer op de werkvloer. Met een uitgebreid stappenplan en checklist voor dit type gesprekken.

Wereldburgers: training interculturele communicatie

Ontwikkel een breed scala aan vaardigheden om samen te werken met mensen van diverse nationaliteiten. Theorie van o.a. Geert Hofstede, praktisch gemaakt in oefeningen waarin je vooral in het Engels overleg voert met mensen uit andere culturen. Word je bewust van je eigen cultuur en hoe die verschilt van andere culturen. Naar de training Interculturele communicatie

 

Klantcontact en sales

Onderhandelen: krijg wat je wilt en hou de relatie goed

Ontwikkel het zelfvertrouwen en de creativiteit om succesvol te onderhandelen. Maak kennis met een breed palet onderhandelingsstijlen en -technieken. Pas je stijl aan aan die van je onderhandelingspartner. Lees verder...

Toch een tevreden klant: omgaan met klachten

Oefen met begrip tonen en tegelijk duidelijk zijn. Analyseer snel het probleem van de klant en reageer adequaat binnen je eigen handelingsvermogen. Breng rust en redelijkheid in het gesprek. Krijg een goed gevoel over het gesprek door te communiceren met begrip en duidelijkheid.

3 x sales: upselling, cross-selling, deep-selling

Maak kennis met drie begrippen in sales en welke tactieken er bij komen kijken. Wat kan jij doen waardoor de ander in actie komt en een betere/duurdere versie gaat kopen (upselling), jou elders introduceert (cross-selling) of zich commiteert aan meer afname (deepselling).

Commerciële vaardigheden voor accountants

Verdiep en verbreed het vak door te werken aan commerciële vaardigheden. Zie kansen en leer de skills om die te benutten, zonder de professionele en objectieve rol te verliezen. Lees verder...

Sales ‘the Cialdini way’

Ga praktisch aan de slag met de psychologische wetten van Dr Robert Cialdini over o.a. schaarste, wederkerigheid en autoriteit. Salesprofessionals oefenen met toepassingen, versterken relaties en verhogen hun resultaat.

 

Download deze informatie als PDF

Laat je team draaien als een geoliede machine

Met een groepstraining van Faculty of Skills werk je doelgericht aan de soft skills van je team als geheel en die van de individuele leden.

Meer over trainingen voor teams

Over Faculty of Skills

Faculty of Skills is een trainingsbureau in Utrecht. We verzorgen trainingen op het gebied van communicatieve vaardigheden. Dat doen we op trainingslocaties, via webinars en met TrainTool: een online omgeving waarin je kunt oefenen met video rollenspellen. Mensen verbeteren zo hun vaardigheden als het gaat om onder andere leidinggeven, samenwerken en klantvriendelijkheid.

We hebben veel ervaring met trainingstrajecten op het gebied van performance management en feedback. We werken voor grote organisaties als Rabobank, KLM, Praxis, Deloitte en Zilveren Kruis.

Meer over TrainTool

Neem contact met mij op voor meer informatie