Learning Provider of the Year 2022

Finalist Learning Provider of the Year

Geschreven door Faculty of Skills | 10 februari 2022

Faculty of Skills staat op de shortlist voor de titel Learning Provider of the Year bij de uitreiking van de Learning Awards 2022. De award is een erkenning voor de totale prestaties van het bedrijf. De Learning Awards worden jaarlijks uitgereikt in Londen, door the Learning and Perfomance Institute.

Learning provider of the year 2022

Effectief op grote schaal

Faculty of Skills viert in 2022 zijn tienjarig bestaan. De kern van het bedrijf is de eigen software TrainTool, waarmee deelnemers vaardigheden oefenen en toetsen in online video-rollenspellen. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf meer dan 170.000 mensen getraind. Dat maakt het tot een van de grootste trainingsbureaus in Nederland, met klanten als KLM Royal Dutch Airlines, ABN AMRO, Deloitte, het Rode Kruis, Aon en vele andere organisaties. Leereffect, meetbaarheid en de grote schaal zijn de uitgangspunten. Samen hebben deelnemers meer dan 1.4 miljoen rollenspellen opgenomen. Gemiddeld scoren deelnemers 25% beter in de eindmeting van een trainingsprogramma, dan aan het begin. En ook na afloop van de training passen ze het geleerde toe: 84% van de deelnemers zegt dat te doen.

Onderscheidend in innovatie

Andere prestaties die bij de jury in het oog sprongen zijn de innovaties die Faculty of Skills door de jaren heen heeft geïmplementeerd. Zoals Alix, de AI-coach die al eerder werd bekroond met een award, de introductie van het live online-rollenspellen, en branching roleplays. Met die laatste techniek krijgen deelnemers verschillende vervolgrollenspellen te zien, afhankelijk van hun antwoorden.

Missie voorop

Vanaf de oprichting van Faculty of Skills is de missie steeds geweest om de communicatieve vaardigheden van zo veel mogelijk werkende mensen te verbeteren. Het bedrijf is in tien jaar uitgegroeid van een start-up, tot een full-service trainingsbureau dat blended trainingsprogramma's levert aan organisaties, educatieve instellingen en individuele deelnemers. Er werken zo’n 30 mensen in vaste dienst bij Faculty of Skills, aangevuld met een grote groep freelance trainers, coaches, acteurs en technici.

In 2021 viel Faculty of Skills al in de prijzen, toen in de categorie Learning Technologies.