Wil jij een communicatief wonder worden?

Geschreven door Henrieke Graven | 19 februari 2021

Als je succesvol wilt zijn in je werk, moet je beter communiceren. Daarom biedt Faculty of Skills trainingen om communicatieve vaardigheden te verbeteren. En tijdelijk betaalt de overheid die training.

Iedereen kan tijdelijk kosteloos een training volgen vanuit NL leert door, een overheidsregeling die leren en ontwikkelen stimuleert. Bij Faculty of Skills kun je kiezen uit 10 verschillende trainingen over uiteenlopende skills. De regeling is actief sinds december en op=op.

Persoonlijke coaching

Bij Faculty of Skills geen stoffige e-learnings, maar volwaardige trainingen van begin tot eind. Peter van der Reijden van Faculty of Skills ligt toe: “Door deze regeling ligt het voor iedereen binnen handbereik om skills te ontwikkelen en zo succesvoller te worden in zijn of haar werk. Wij geloven in onze aanpak van oefenen in de app en persoonlijke coaching en feedback. We hebben een heel team van coaches klaar zitten om al onze deelnemers van feedback te voorzien, dat is echt uniek. Deze manier van trainen is ook nog eens heel laagdrempelig, je kunt gewoon thuis oefenen op je eigen laptop of smartphone, en je nieuwe vaardigheden de volgende dag direct in de praktijk brengen. Je bent gek als je deze kans laat lopen.”

"We hebben een heel team van coaches klaar zitten om al onze deelnemers van feedback te voorzien, echt uniek."

Top 3 populaire trainingen

Veel deelnemers hebben zich inmiddels ingeschreven voor een van de trainingen en zijn van start gegaan. De meestgekozen trainingen tot nu toe zijn:

• Beïnvloeden volgens Cialdini
  • Effectief communiceren
  • Luisteren, samenvatten, doorvragen

Mensen die nog gebruik willen maken van de regeling wordt aangeraden snel een keuze te maken en in te schrijven, het aantal beschikbare plaatsen is beperkt.

Online oefenen en persoonlijke coaching

De trainingen die Faculty of Skills aanbiedt zijn uniek door een combinatie van online oefenen in TrainTool en persoonlijke coaching en feedback. Alle deelnemers hebben een telefonische intake met hun persoonlijke coach. In dat gesprek wordt bepaald waar de trainee precies mee gaat oefenen. Vervolgens volgt de deelnemer een programma van online video rollenspellen in TrainTool, de software van Faculty of Skills. De deelnemer neemt zichzelf op video op en krijgt feedback van de coach op die opnames. Ter afsluiting volgt een live online roleplay met een professionele acteur waarin de trainee het geleerde in de praktijk brengt. Deelnemers zijn erg te spreken zijn over deze manier van vaardigheden oefenen: in 2020 was gemiddeld 94% van de deelnemers tevreden over de training.