• Kirkpatrick 4 niveaus

      Trainingen evalueren als Kirkpatrick: 4 moderne niveaus

      Weet jij hoe succesvol een training is? Don Kirkpatrick ontwikkelde vier niveaus van trainingsevaluatie. Check op welke niveaus jij trainingen evalueert!
    • man_bureau_feedback.jpg

      Eindelijk echt aan de slag met feedback in je gemeente

      Een constructieve feedbackcultuur die interne integriteit, openheid en aanspreekbaarheid waarborgt. Hoe creëer je die?
    • pokemon_mobile_training_s.jpg

      Waarom Pokémon Go de ultieme mobile training is

      Sinds enkele dagen is Nederland in de ban van Pokémon Go. De game vormt zelfs een voorbeeld voor mobile training. Op zoek naar meer engagement in je training?
    • trainingtrends.jpg

      De 8 Learning & Development trends in Nederland

      Het vakgebied Learning and Development maakt de laatste jaren een grote ontwikkeling door. Wat zijn nu eigenlijk de belangrijkste trends in Nederland?
    • practice_sport_s.jpg

      Talent bestaat niet

      Nederlands sporttalent stond de afgelopen weken volop in de schijnwerpers. Ook bij bedrijven is talent zeer in zwang. Maar, bestaat er wel zoiets als talent?
    • Communicatieve vaardigheden studenten

      5 tips voor het trainen van communicatieve vaardigheden van studenten

      Voor het trainen van communicatie is binnen het academisch onderwijs doorgaans weinig ruimte. Deze 5 tips helpen je dit met tools effectief te doen.
    • networking_s.png

      Waarom je geen griep hoeft te krijgen van netwerkborrels

      Netwerken is niet ieders hobby. Maar met de juiste mindset en vaardigheden hoef je nooit meer waterige ogen te krijgen van een netwerkborrel.
    • De virtuele klant en zijn unieke effect op duurzaam klantcontact

      Door het klantbelang centraal te stellen zou ieder klantcontact de relatie kunnen verduurzamen, maar dat is niet voor elke medewerker even simpel.
    • trainer_desk_s.png

      An inconvenient truth: de keuze die iedere trainer moet maken

      Een niet geprofileerde trainer die hetzelfde blijft doen, heeft een probleem. Hoe zorg je dat jouw expertise gezien, gevraagd en gebruikt wordt? Maak een keuze!
    • Het manco van digitalisering in dienstverlening

      Terwijl contact met burgers geautomatiseerd wordt, rijst de vraag of er nog plaats is voor de menselijke touch. Wat biedt de ambtenaar dat de computer niet kan?