• Jonge vrouw kijkt op haar telefoon

Gespreksvaardigheden in het mbo

Steeds meer mbo-opleidingen kiezen voor TrainTool in hun onderwijs. Daarmee oefenen studenten gespreksvaardigheden met online video-rollenspellen.
    • “Eigen casuïstiek en Belgische acteurs voegen echt iets toe”

TrainTool wordt ingezet op hogescholen en universiteiten in Nederland en België. Projectmanager Lisa Kostka heeft ervaring met projecten in beide landen.
    • Innovatie in het vaardighedenonderwijs: bekijk het webinar

In de TrainTool MeetUp 'Innovatie in het vaardighedenonderwijs' loodste Peter van der Reijden van Faculty of Skills de kijkers langs de nieuwste technologieën.
    • “Ik zie mensen vertrekken met lichtjes in hun ogen”

Sophie Kroes is Head of Training bij Faculty of Skills. Zij ontwikkelt de live-workshops en voert die uit samen met een team van freelance trainers.
    • deepfake-videos-636_424

Zo is deepfake niet eng: maak efficiënt een meertalige training

Met behulp van deepfake video's maakten we voor een internationale organisatie een training in 5 verschillende talen. Lees er alles over in de blog.
    • Systemisch kijken: De ijsberg bespreekbaar maken

In de online talk met Margreet Oostenbrink spraken we over systemisch kijken in organisaties. Wat is systemisch kijken?
    • Seminar Gespreksvaardigheden van de toekomst

Futureproof: gespreksvaardigheden van de toekomst

Faculty of Skills organiseert op dinsdag 11 oktober met en voor relaties het seminar Futureproof: gespreksvaardigheden van de toekomst.
    • Mag ik ook leren? 7 tips om motivatie in online training te bevorderen

Als je nadenkt over het aanbieden van online of blended training, is motivatie een belangrijk thema. Hoe zorg je dat een deelnemer aan een training elke week wil inloggen?
    • Twee vrouwen serieus in gesprek

Ken de 3 luisterintenties

Om echt goed te kunnen luisteren moet je de 3 luister-intenties kennen. We lichten ze toe aan de hand van het boek Socrates op Sneakers van Elke Wiss.
    • Socratisch gesprek

Het socratisch gesprek: de basis

In de aanloop naar de online talk van Elke Wiss (Socrates op Sneakers) bij Faculty of Skills geven we je een inleiding in denken en vragen stellen als Socrates.