• vrijwilligers

      Professioneel communiceren in een vrijwilligersorganisatie

      Lees de 4 redenen waarom je moet investeren in de communicatieve vaardigheden van je vrijwilligers, en bekijk hoe het Rode Kruis dat aanpakt. Lees de blog.
    • onderzoeksrapport-retail

      Onderzoek: winkel onderscheidt zich met goed getraind personeel

      Uit onderzoek onder ruim 1.000 Nederlandse consumenten blijkt dat klanten zich wel degelijk willen laten overtuigen door winkelpersoneel.
    • team-illu

      Hoe we de participatie in onze trainingen boven de 80% kregen

      Hoe krijg je mensen zo ver dat ze meedoen aan je training, de training afmaken en hoe check je of ze er ook nog iets van opgestoken hebben?
    • agressietraining-wim-schellekens

      ‘Hij legde zijn pistool op mijn bureau en zei: zo dokter, wij gaan eens even praten’

      Het AD ondervroeg Wim Schellekens van Faculty of Skills over verschillende vormen van agressie en hoe daar mee om te gaan.
    • poppenkast-image

      We zijn allemaal poppen in een poppenkast - en dat is helemaal niet erg

      Medewerkers en klanten voeren de hele dag kleine toneelstukjes op, als in een poppenkast. Zorg dat jouw medewerkers hun tekst goed kennen.
    • appreciative inquiry gesprek

      Appreciative inquiry: train jezelf uit te gaan van het goede

      Met appreciative inquiry creëer je een positieve mindset door vragen te blijven stellen en samen een toekomst te visualiseren. Niet alle aandacht naar het probleem, maar juist naar wat al goed gaat....
    • vaardigheden-HBO-foto

      HBO, maak het oefenen van communicatieve vaardigheden verplicht

      Het oefenen met communicatieve vaardigheden zou vast onderdeel moeten zijn van het curriculum op het HBO. Daardoor is de aansluiting van het HBO op de praktijk beter en is de HBO-student beter...
    • beroepsskils

      Tikkende tijdbom rondom kritische beroepscommunicatie

      Aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt vraagt het uiterste van werkgevers om vacatures te vervullen. Of iemand over alle kwalificaties beschikt is steeds vaker van ondergeschikt belang. Hoe kunnen...
    • effectief-vergaderen

      Maak je meeting boeiender, leuker en goedkoper

      Leid een vergadering zoals Matthijs van Nieuwkerk zou doen. Niet iedereen met een kantoorbaan is goed in het voorzitten van een vergadering. Maar je kunt het wel leren.
    • millennialswerkgever

      Millennials op de werkvloer: allemaal anders, maar dit hebben ze gemeen

      Natuurlijk, geen twee mensen zijn hetzelfde en dus kun je ook de veelbesproken millennials niet over een kam scheren. Toch delen veel leden van de generatie 1980-2000 dezelfde eigenschappen als het...
    1. Home
    2.    |   
    3. NL
    4.    |   
    5. Blog
    6.    |   
    7. Page
    8.    |   
    9. 6